iklan

Iklan

iklan

terkini

Bakamla RI Bahas Kerjasama dengan APMM Malaysia

17/12/2022, 09:40 WIB Last Updated 2022-12-17T02:41:35Z
EMSATUNEWS.CO.ID, JOHOR - Delegasi Bakamla yang diketuai Kepala Zona Bakamla Barat Laksamana Pertama Bakamla Hadi Pranoto, berkesempatan melaksanakan pertemuan persahabatan dengan APMM Malaysia Negeri Johor. Kegiatan tersebut dalam rangkaian Port Visit KN Pulau Marore - 322 di Johor Bahru Malaysia, Kamis (15/12/2022). 

Kedatangan rombongan delegasi Bakamla disambut hangat oleh Pengarah Maritim Negeri Johor Laksamana Pertama (M) Nurul Hizam bin Zakaria.

Pada kesempatan ini Laksma Nurul memaparkan tugas pokok dan fungsi APMM, tantangan serta aset yang dimiliki kepada delegasi Bakamla. 

Lebih lanjut Laksma Bakamla Hadi Pranoto juga menerangkan wilayah kerja Zona Bakamla Barat yang berbatasan langsung dengan negara Malaysia, terlebih lagi transportasi saat ini didominasi dengan jalur laut. Maka dalam menjaga keamanan dan keselamatan di laut tidak bisa dilakukan sendiri dan perlu sinergitas dengan negara tetangga.

Turut hadir dalam kesempatan ini yaitu, Timbalan Pengarah Pengurusan Maritim Negeri Johor Puan Irmawati binti Ismail, Timbalan Pengarah Operasi Maritim Negeri Johor Kapten (M) Simon Templer Lo Ak Tusa, Penolong Pengarah Kanan Bahagian Penguatkuasaan dan Penyelarasan Maritim Kdr (M) Amri bin A.Raof.(*)
Komentar
Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE. #JernihBerkomentar
  • Bakamla RI Bahas Kerjasama dengan APMM Malaysia

Terkini Lainnya

Iklan